Resident not so evil anymore...

SPOILER ALERT!

Har du tänkt se filmen så innehåller nedanstående inlägg spoilers om Resident Evil: Afterlife.

Inthevanagain

Nyss hemkommen från att för första gången ha sett 3D-bio i Sverige. Valet föll på Resident Evil: Afterlife. Kan inte säga att mina förhoppningar var särskilt stora men har ändå tyckt att föregående filmer i serien varit helt ok. Men vad hände egentligen? Muterade zombies är inte läskigt! Hundarna som man en gång i tiden sket på sig av skräck av när dom hoppar in genom ett fönster i tvspelet har dom gjort om till jag vet inte vad? Jag gillade deras rabieslook i tidigare filmer men nu har dom alltså muterats och huvud och hals delar på sig som någon sorts jättemun. Ser bara fånigt ut. En film som på förhand inte skulle kunna leda till någon som helst besvikelse gjorde mig ändå jättebesviken.
På plussidan så tyckte jag ändå att 3D-bio är en bra grej, jag ser att bio har fått ett nytt syfte iaf. Har aldrig varit ett stort fan av bio men i och med 3D-effekterna så ser jag ytterligare en anledning att söka sig till biografen. Nu för tiden när folk lika gärna laddar ner filmer och vissa även har ett mäktigt hemmabiosystem så har det nästan känts lite onödigt att gå på bio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0