False idols fade away...

Årets upplaga av Idol är i full gång. Jag kan inte låta bli att fascineras av den musikmaskin som erövrar topplistor världen runt. Visst, dom svenska vinnarna har verkligen inte gjort något större väsen av sig och dom är i ärlighetens namn inte alls tilltalande musikmässigt för mig. Men det är nu, just nu som Idol befinner sig i det mest intressanta stadiet. Auditions och slutauditions är dom absolut mest tilltalande momenten i tävlingen. Det är här råa, avskalade versioner av nya och gamla hits framförs av unga (och även mindre unga) talanger. Det är här jag brukar hitta mina favoriter. Dom som aldrig vinner. Årets gäng är inget undantag. Riktigt roligt att en Örebrotjej står för en av dom bästa insatserna också. Jag ger er, mina två favoritauditions från Idol 2010.





och så bjuder vi på en gammal goding också...



Kommentarer
Postat av: John Doe

Yo Andreas. Har för mig att det finns ett par "Limingar" som har ställt upp i Idol också som var riktigt kalasbra.



Borde checkas :)



Ha det gott mannen.

2010-09-23 @ 12:40:52
Postat av: narin

Du! Darin är faktiskt jävligt bra!

2010-09-23 @ 23:42:37
URL: http://narin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0